امام جمعه یزددر مراسم زدن زنگ سپاس از معلمان در مدرسه راهنمایی علامه طباطبایی: تعلیم و تعلم وابسته به معلم است

یزدفردا "نماينده ولي فقيه و استاندار يزد از معلمين مدرسه راهنمايي علامه طباطبايي تجليل كردند.

همزمان با روز معلم حجه الاسلام والمسلمين صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد و مهندس فلاح زاده استاندار با حضور در كلاس ها درس مدرسه راهنمايي علامه طباطبايي آزادشهر با اهداي گل از معلمين اين مدرسه تقدير و روز معلم را به آنان تبريك گفتند.


،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی در مراسم زدن زنگ سپاس از معلمان در مدرسه راهنمایی علامه طباطبایی ، با بیان اینکه آگاهی بخشی، رسالت مهم معلمان است،اظهار داشت: اجر معلم، اجری نه اجری دنیایی ، بلکه اجری معنوی است.
امام جمعه یزد گفت: در اسلام همانقدر که علم ارزش دارد ، معلم هم ارزش و احترام دارد، چراکه تعلیم و تعلم وابسته به وجود معلم است.
وی، دانش آموزان را به استفاده صحیح از فرصتها و تلاش برای کسب فضایل اخلاقی در کنار علم آموزی توصیه نمود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به حمله اتمی آمریکا به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی، خاطرنشان کرد: اگر تخصص در کنار دینداری و تعهد نباشد آنگاه می بینیم که از علم چیزی ساخته می شود که در یک لحظه هزاران انسان بی دفاع را به آتش و خون می کشاند.
استاندار یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد علامه شهید مرتضی مطهری(ره) و مرحوم علامه طباطبایی(ره)، تلاشهای خستگی ناپذیر معلمان را ارج نهاد.
"محمدرضا فلاح زاده" دانش آموزان مدرسه راهنمایی علامه طباطبایی را به فراگیری علم و دانش، احترام به والدین و معلمین و همچنین مطالعه کتب آموزنده شهید مطهری (ره)توصیه کرد.
وی افزود: سعی کنید با کسانی دوست شوید که هم به دنبال کسب علم بوده و هم اخلاق اسلامی را رعایت کنند.
استاندار همچنین با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که فرمودند:" انشاءالله تمام مقدرات کشور ما بعد از این در دست شما دانش آموزان باشد و شماها وارث این کشور باشید" اظهار داشت: تمام کسانی که در مسند امور هستند ، زمانی دانش آموزان این مملکت بوده اند ؛ بنابراین شما باید به گونه ای حرکت کنید که همواره زندگی شما رو به تکامل باشد.

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا